Eventbyen Herning

Det er et helt bevidst valg, når Herning Kommune ønsker at skabe udvikling gennem oplevelser og ved at være et godt sted at gæste.

Gennem de senere år har Herning for alvor markeret sig som eventby med internationale sportsbegivenheder og koncerter i verdensklasse.

For selv om der blandt andet findes en sport-event strategi med det erklærede mål, at Herning Kommune både byder på og gennemfører mindst én større international sportsbegivenhed hvert år, så er målet aldrig udelukkende selve begivenheden.

Afsættet for satsningen er at sikre Herning et godt brand både nationalt og internationalt, og at øge befolkningens stolthed over at bo i og omkring Herning.

Sammen med blandt andet en markant satsning på uddannelser, tiltrækning af kvalificeret arbejdskraft og gode vilkår for egnens virksomheder medvirker også event-strategien til både at skabe vækst og at opfylde Hernings overordnede mål om at være en kommune, hvor det er godt at arbejde, bo, studere og drive virksomhed. Kort sagt - et godt sted at leve.

Fundamentet for at være en attraktiv eventby bygger på mere end 60 års udvikling af både faciliteter og færdigheder.

I 1954 blev den første Herning-hal åbnet. I dag er den ene hal blevet til MCH med udstillingshaller, teatersale, fodboldstadionet MCH Arena og multiarenaen Jyske Bank Boxen der tilsammen dækker stort set ethvert behov i forbindelse med de fire "M"-er - møder, messer, mesterskaber og musik.

I takt med messecentrets udvikling er også byen og egnens befolkning blevet gearet til at tage imod de mange gæster - både hvad angår infrastruktur, planlægning og service. Nøgleordet er samarbejde, og egnens erhvervsliv, kulturinstitutioner og frivillige borgere bidrager i høj grad sammen med Herning Kommune og MCH til at skabe de bedst mulige rammer for eventbyen Herning.

 

Boxen set om aftenen.

Abonner på nyheder

Få nyheder og dagsordener fra Herning Kommune sendt direkte til din mail. Du bestemmer selv, hvad du vil modtage nyt om.

Dekorativt fotoAbonner på nyheder